De lift van Station Dieren

Ik heb het heel even over de lift. Ik verwijs niet naar de welbekende film van Dick Maas maar over de lift op het mooie station van Dieren wat afgelopen jaren na inspanning van velen is gerealiseerd.

Meerdere keren zijn we als fractie benaderd dat gebruikers niet al tevreden zijn over de beschikbaarheid van de liften. Regelmatig staat ze stil en dan duurt het een hele tijd voor dat de hulp beschikbaar is en het euvel is verholpen. We hebben daar in een raadsvergadering vragen over gesteld en vanuit college werd aangegeven dat alles in goede handen was. Vol overtuiging werd aangegeven dat als er storing was eenvoudig de storingsdienst kan worden gebeld. In de lift hangt het telefoonnummer werd vol overtuiging geantwoord. Onlangs zijn we wederom door gebruikers benaderd dat er onvrede is. Een klein onderzoek levert op dat in de lift geen telefoonnummer hangt en er ook geen rechtstreekse koppeling met een alarmcentrale…. Bellen met je eigen mobiel is de enige oplossing. Nu hebben heel veel mensen de beschikking over een mobiele telefoon maar volgens mij is er ook nog steeds een deel welke niet in bezit zijn van een (eigen) mobiele telefoon. Daarnaast hoop ik echt dat de potentiele liftgebruiker het telefoonnummer van de storingsdienst in het geheugen heeft staan want als je in de lift zit en valt stil …. Dan maar hopen dat er snel iemand bij de ingang staat en de storingsdienst belt.

Nu willen wij niet reageren op incidenten dus vragen wij als VVD om de inwoners welke hiermee worden geconfronteerd dit bij ons te melden (datum en tijdstip) ; bij voorkeur via e-mail ( vvd.s.hanssen@rheden.nl)

Sjir Hanssen