Heldere kinderstemmen en de structuurvisie in één raadsvergadering.

Wat een vrolijke boel in de raad vanavond! Heldere kinderstemmetjes galmden door de gangen in het gemeentehuis met als reden: de verkiezing van de Global Goals filmpjes van Scholengroep Veluwezoom. Drie winnaars waren al geselecteerd: De Wensvogel en Het Sterrenbos uit Dieren en De Dorpsschool uit Rozendaal. Alle drie de filmpjes werden in de raad bekeken, en tussendoor werd uitbundig geklapt voor de betreffende school. Uiteindelijk kan er maar één de winnaar zijn, en dat was Het Sterrenbos uit Dieren! Gefeliciteerd met jullie prijs!

De overige agenda van de raad stond in het teken van de Raadsvoorstel Structuurvisie Dieren, Raadsvoorstel Beleidsnota Sport en Bewegen, Raadsvoorstel Voortzetten regionale samenwerking doelgroepenvervoer en verschillende hamerstukken waar de raad een beslissing over moest nemen.

Onze eigen Rob Koekkoek had wel een duidelijk advies naar het college wat betreft de Structuurvisie Dieren: “Het is een goed uitgewerkt plan deze ‘structuurvisie op hoofdlijnen’ - en het is fijn dat er rekening gehouden wordt met de wensen en initiatieven van de omwonenden. Daarnaast is het is echter even belangrijk dat het college aan duidelijk verwachtingsmanagement gaat doen wat betreft de communicatie naar de omwonenden, zodat er geen valse verwachtingen gewekt worden”.

Over het Raadsvoorstel Beleidsnota Sport en Bewegen kunnen we kort zijn. We zijn blij dat het college het belang van bewegen en sporten inziet en daarnaast de preventieve werking ervan onderschrijft en ondersteunt.

Raadsvoorstel Doelgroepenvervoer BVO-DRAN - Sjir Hanssen vat het kernachtig samen: het beeld rondom gemeenschappelijke regelingen is doorgaans wat twijfelachtig; het kost veel geld en er valt zogezegd voldoende te verbeteren. Daar staat tegenover dat de gebruikers van deze gemeenschappelijke regeling wel tevreden zijn over de aangeboden diensten. Bij het proces van de nieuwe aanbestedingsprocedure gaan we uit dat de bekende verbeterpunten meegenomen zullen worden. En dat de raad bij alle beslismomenten zal worden meegenomen. De wethouder heeft hierop bevestigend geantwoord.

Martinique Visser

NB: Op initiatief van de VVD worden de foto's in de raadszaal binnenkort vervangen door foto's van ons Cultureel Erfgoed. We halen 'buiten naar binnen'.