Masterplan Recreatie en Toerisme

In de Raadsvergadering van 27 september gaf Yola Hopmans  namens de VVD aan dat we blij zijn dat de ondernemers zo betrokken zijn bij het opstellen van het masterplan.

Voorzitter, laat ik beginnen met het college te complimenteren met dit masterplan. Een plan waar door vele partijen aan is gewerkt en waar veel partijen hun input aan hebben geleverd. Burgerparticipatie zoals we dat willen.

Wat een feestje was het op de informatieavond waar 3 sprekers heel positief stonden tegen over dit plan en niet kunnen wachten om tot uitvoer over te gaan.

We zien een enorme drive bij de ondernemers om te starten met de bijbehorende uitvoeringsagenda.

Daarvoor is het belangrijk dat het Toeristisch Platform+ zo snel mogelijk opgetuigd wordt en de extra handen die nodig zijn voor de uitvoering er snel komen.

Om het plan tot een succes te maken  is de VVD  van mening dat de ondernemers ruimschoots de ruimte moeten krijgen om ‘toeristisch te kunnen ondernemen’.  Zij moeten het doen! Zij willen bijvoorbeeld snel inspelen op trends of willen innovatieve concepten neerzetten. Dat wordt lastig door de kosten van procedures en het doorlopen van lange trajecten. Dus geef ondernemers de ruimte die nodig is om de Veluwezoom op de kaart te zetten.

Want  Voorzitter, profileren van de Veluwezoom is één van de opgaves waar dit masterplan voor staat. De Veluwezoom als sterk merk.

Misschien een idee om de gemeentenaam te veranderen in gemeente Veluwezoom. De heer de Mol van RBT Kan is mening dat dit zeker zal bijdragen aan het sterke merk…

De VVD fractie heeft ingestemd met de voorliggende structuurvisie.

De Raad stemde unaniem in.

Stukken zijn te vinden via deze link: