Raadsvergadering 19 april 2016

In de Raadsvergadering van 19 april waren 26 inwoners te gast als Gast van de Raad. We proberen als Raad meer in contact te komen met inwoners. Inwoners krijgen eerst uitleg en kunnen vervolgens de Raadsvergadering bijwonen. U kunt zich via de gemeente opgeven als gast. (informatie over opgeven) Op de agenda van de Raad stonden dit keer Peuterbeleid, Fietsplan en startnotitie Circulaire Economie.

Bij het agendapunt voor peuterbeleid gaf Yola Hopmans als stemverklaring  Wij zijn het eens met de inhoud van het voorstel. Onze zorg over de financiering is door de wethouder weggenomen doordat hij op de informatie-avond van 5 april jl. heeft toegezegd bij de uitvoering van het peuterbeleid binnen de beschikbare gelden te blijven en wanneer blijkt dat dit niet gaat lukken hiermee tijdig terug komt naar de raad.  Daarom stemmen wij in met het voorstel.

Bij het bespreekstuk Fietsplan gaf Sjir Hanssen aan dat wij graag een integraal plan zien. Wij begrijpen dat het handig is om te wachten op de afronding van Traverse Dieren zodat alle knelpunten in 1 plan kunnen worden opgenomen. De wethouder deed de toezegging dat de Raad nog kan besluiten over de snelfietsroute en de financiering daarvan. En na herhaling van de toezegging van het college dat er naar alternatieven voor de route Dieren Ellecom wordt gekeken hebben wij ingestemd.

Bij de discussie over Circulaire Economie heeft de VVD aangegeven dat het belangrijk is dat inwoners, bedrijven en organisaties worden betrokken. Na het uitvoeren van een aantal pilots zal het college met een beleidsdocument over circulaire economie naar de Raad toekomen. Nadat ons amendement over inwoners betrokkenheid is aangenomen  stemde de VVD in met dit voorstel.

Na afloop was er nog ruimte om na te tafelen met de gasten van de Raad.