Help onze horeca!

Afgelopen tijd zijn veel van onze ondernemers wederom hard getroffen door de Corona-crisis. Met name onze horecaondernemers worden weer geraakt door alle regels van de lockdown; restaurants, eetcafe’s en cafetaria’s moesten nogmaals hun deuren sluiten – terwijl ze de (financiële) klap van de eerste lockdown nog niet te boven waren.

En juist die horecaondernemers blijven ons verbazen met hun veerkracht, hun creativiteit en veelzijdigheid. Kunnen de restaurants niet meer open? Dan regelen zij dat hun maaltijden ook gewoon thuis gegeten kunnen worden. En het aanbod wordt steeds veelzijdiger. Naast de ‘to-go menukaarten’ zijn er nu ook ondernemers die hun restaurant hebben omgebouwd tot een kleine winkel, zodat wij thuis toch kunnen genieten van een hapje of een drankje dat door een echte kok is klaargemaakt.

Voor hen  - de Rhedense horecaondernemers - zou ik een oproep willen doen voor de feestdagen die er aan komen: laten we met z’n allen zoveel mogelijk lokaal onze feestboodschappen doen en dit jaar met Kerstmis iets op tafel zetten dat we niet zelf hebben gemaakt, maar gekocht hebben bij een van de vele top-horecaondernemers die onze gemeente rijk is. Dat geeft minder kook-stress aan de kerstdis en een boost voor onze horeca die onze steun goed kan gebruiken! Zo denk ik erover!

Martinique Visser