Meedoen is belangrijk!

Op 25 januari jl. gingen de Nationale Voorleesdagen weer van start. Raadsleden zijn door de Bibliotheek uitgenodigd om voor te lezen op peuterspeelzalen en kinderdagverblijven. Die uitnodiging hebben we van harte aangenomen.

Op twee kinderdagverblijven las ik voor omdat, naast dat het erg leuk is om te doen,  voorlezen zó ontzettend belangrijk is voor jonge kinderen. Voor hun taalontwikkeling en hun woordenschatontwikkeling. Goed kunnen lezen maakt dat je mee kan komen in de maatschappij. Je kan een opleiding doen, boeken lezen, het nieuws volgen en natuurlijk ook op internet actief zijn. Kortom participeren in de maatschappij.

Meedoen is belangrijk!

Ook het hebben van werk maakt dat je mee doet in de samenleving. En het gaat weer goed met Nederland. De crisis is voorbij, de economie groeit. Er is optimisme over de economie in de regio Arnhem-Nijmegen. Het aantal WW-uitkeringen daalt het snelst in de Achterhoek.  Maar hoe is dat in de gemeente Rheden? Profiteren onze inwoners ook van de vooruitgang? Deze trend is helaas nog niet zichtbaar in Rheden.

Wij vinden dat kansen gepakt moeten worden  die de economie biedt om Rhedense inwoners van de bijstand naar betaald werk te leiden. Omdat we meedoen zo belangrijk vinden!

Yola Hopmans

NB: Het boek dat ik voorgelezen heb is De Kleine Walvis van Benji Davies