VVD Tweede Kamerlid Roald van der Linde op werkbezoek in Velp

Op uitnodiging van de VVD-fractie van de gemeente Rheden is vrijdagmorgen 20 januari jl. VVD-Tweede Kamer lid Roald van der Linde naar Velp gekomen omdat hij graag meer wilde weten van het project “Mijn huis Mijn toekomst”.

Bij het Woonzorgcomplex Nieuw Schoonoord heeft Hilda Boersma (ouderencoördinator) Roald bijgepraat over dit mooie stimuleringsproject . Het doel van dit project is het adviseren van senioren om door middel van aanpassingen ervoor te zorgen dat het eigen huis geschikt is om er langer zelfstandig en veilig te kunnen blijven wonen. Stichting STOER (Senioren Teams Ondersteunen Elkaar in Rheden Rozendaal) werkt nauw samen met de gemeente Rheden om haar doelen te bereiken. STOER ontvangt van de gemeente de namen van belangstellenden die voor het project in aanmerking willen komen. Daarna volgt een huisbezoek door een goed opgeleide vrijwilliger van STOER en wordt gekeken en geadviseerd welke aanpassingen gewenst zijn met het oog op de toekomst. Voor eventuele aanpassingen kunnen senioren een subsidie ontvangen van maximaal € 650,00.

Samen met Simon Oud, een vrijwillige ouderadviseur en Yola Hopmans (VVD fractie) is Roald op bezoek gegaan bij de heer Petersen in Velp waar zij hartelijk werden ontvangen. Zo konden zij zelf zien en horen hoe de ouderadviseur te werk gaat en om welke aanpassingen het gaat. De heer Petersen woont al 53 jaar in dit huis en wil er graag nog lang blijven wonen met zijn vrouw. Met een aantal kleine voorzieningen ( beugels langs de trap, in de douche en het toilet) zijn hij en zijn vrouw al heel erg geholpen. De voorzieningen zijn inmiddels aangebracht en de tegemoetkoming in de kosten is ter plekke geregeld.

Weer terug op Nieuw Schoonoord is nog nagepraat met 2 leden van het bestuur van Stichting Stoer, de projectleider van de gemeente en natuurlijk Simon Oud en Hilda Boersma.

Voor meer informatie over het project www.stichtingstoer.nl