IN MEMORIAM Else Marie Hijink-Beker

IN MEMORIAM

Op 8 mei 2016 is op de leeftijd van 92 jaar Else Marie Hijink-Beker overleden.

Op 27-01-1976 deed ze haar intrede in de gemeenteraad van Rheden en maakte deel uit van de VVD fractie. In die periode waren onder meer onderwijs en welzijn haar aandachtsgebieden. Namens de Raad was zij ook vele jaren  bestuurslid van Verpleeghuis Gelders Hof.

Naast haar politieke interesse was Else ook een groot natuurliefhebber. Zij volgde cursussen bij het IVN, haalde diploma’s  en werd  natuurgids. Zo leidde ze tot op hoge leeftijd wandelgroepen en wist als geen ander de namen van planten en heesters. Door haar liefde voor de natuur kwam ze zelfs in een actiegroep terecht. Met Wim Kan en Corrie Vonk streed ze voor het behoud van de Carolinahoeve.

Else Hijink was in de fractie een stille kracht, trad niet graag op de voorgrond, maar stak haar mening niet onder stoelen of banken. Ze was altijd uitstekend geïnformeerd en ook altijd present op bijeenkomsten en activiteiten die in de dorpen plaatsvonden.  In april 1986 heb ik haar opgevolgd in de Raad en ook contact met haar onderhouden. De laatste twee jaar woonde zij in Villa Julia in Velp. Een markante vrouw is van ons heengegaan. Moge zij rusten in vrede.

Geertje van der Burg-Berendsen